تا کنون به این فکر کرده اید که وب سایت چند زبانه داشته باشید؟ وب سایتهای چند زبانه چه کاربردهایی دارند؟
یکی از نکات مهم در برنامه ریزی استراتژیک در کسب و کار جذب بازار مشتریان است. در این راستا، ترجمه وب سایت به زبان مشتریان خود اهمیت ویژه ای می یابد.
هنگامی که با مخاطبین بین المللی به صورت آنلاین تماس می گیرید، مسائل مختلفی وجود دارد که بهتر است به آنها فکر کنید. در اینجا شش پرسش وجود دارد که باید از خودتان پرسید:
چه زبان هایی می تواند گروه هدف مورد نظر شما را جذب کند؟
گروه هدف مورد نظر شما کدام زبان ها را درک می کند؟
آنها با کدام زبان ها راحت هستند؟
آنها چگونه باهم در ارتباط هستند؟
آنها چگونه اطلاعات را جستجو می کنند؟
آنها چه نوع اطلاعات و پست هایی را دوست دارند؟
اگر به دنبال فروش آنلاین محصولات هستید، چند سوال دیگر وجود دارد:
کدام زبان برای تعداد خریداران بالقوه بیشتری حساب می شود؟
قدرت خرید مشتریان خواننده این زبان ها چقدر است؟
الگوهای خرید میان این خوانندگان چیست؟
الگوهای پرداخت این خوانندگان چیست؟
کدام یک از زبانهایی که شناسایی کردهاید، حضور آنلاین رو به رشدی دارد؟
در گزارشی از WOW 2013 برای ۱۱۶ زبان مهم دیجیتالی، گزارش شده است که ۲،۴ میلیارد نفر از طریق ۱۱۶ زبان میتوانند از اینترنت استفاده کنند و این نشان دهنده پتانسیل اقتصادی ۴۵۱ میلیارد دلار است. در حال حاضر، ۱۱۶ زبان ممکن است به نظر خیلی زیاد باشد، به همین دلیل انتخاب زبان بسیار مهم است. علاوه بر این، اگر مردم نتوانند شما را درک کنند، از شما خرید نمی کنند. با توجه به CSA، زمانی که گیرندگان بتوانند پیام را به زبان خود دریافت کنند، تمایل به خرید آنها ۲۵ درصد افزایش می یابد، و همچنین، ۱۲ زبان برای دسترسی به ۸۰ درصد از مصرف کنندگان آنلاین در جهان کافی است. انگلیسی، ژاپنی، آلمانی، اسپانیایی و چینی ساده شده بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده اند و بر اساس گزارش، عربی و فارسی از نظر میزان نسبت جمعیت کل کاربران آنلاین و قدرت خرید آنلاین آنها، بزرگترین رشد را در سال گذشته داشته اند. این روند نشان می دهد که تغییرات شفافی از اروپا و غرب به سمت بخش های جدید از جهان صورت گرفته که پتانسیل اقتصادی زیادی را به همراه می آورد.