قالب وردپرس

دومین همایش ملی کتاب و نشر

اولین همایش ملی علوم انسانی با رویکرد مدیریت و اقتصاد مقاومتی
آذر ۲۵, ۱۳۹۵
دومین کنفرانس منطقه ای مهندسی عمران
آذر ۲۹, ۱۳۹۵
دومین همایش ملی کتاب و نشر در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ توسط موسسه جهاد فرهنگی حکمت و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار می شود. با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

حوزه های تحت پوشش:
برگزار کننده: موسسه جهاد فرهنگی حکمت
سایر برگزار کنندگان: تحت حمایت سیویلیکا
شهر برگزاری: تهران

وضوع کتاب و نشر در کشور ما اغلب با چالش‏ هایی روبه ‏رو است؛ مسائلی چون: اقتصاد نشر، ممیزی، سرانه کتاب، ترویج فرهنگ کتابخوانی و … اختلاف همیشگی بخش خصوصی و نهاد سیاست‏گذار بوده است. بر همین اساس وضعیت عمومی کتاب و نشر در کشور ما فاقد ثبات لازم برای تصمیم ‏گیری ‏های راهبردی در این حوزه می‏ باشد. از سویی تدقیق در نگاه علمی و رسیدن به مدل بومی پیشرفت، علاوه بر امکان تحقق اهداف دهه عدالت و پیشرفت در حوزه نشر، راه‌گشای بسیاری از معضلات و چالش‌های موجود در این عرصه می‌باشد که متاسفانه در حال حاضر این حوزه خالی از چنین نگاهی است.
اولین همایش ملی کتاب و نشر با استفاده از ظرفیت اساتید، نخبگان، فعالین حوزه نشر و سازمان و ارگان های متولی، در قالب ارائه مقالات علمی و راهبردی برگزار می‏ شود. امید که برون‏ داد این همایش، روشنایی در عرصه نشر و فرهنگ کتاب و کتابخوانی کشور عزیز اسلامی ‏مان باشد.

 

محورهای همایش:

محور اول: بازاریابی، تبلیغات و اطلاع­ رسانی در صنعت نشر
شاخص‏ها، راهبردها و الزامات «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر
نسبت میان اقتصاد مقاومتی و «بازاریابی»،  «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر
رسانه‎های جمعی و «بازاریابی»،  «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر
رسانه‎های نوین و «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر
تاثیر بازارهای جدید فروش کتاب در «بازاریابی»،  «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر
تاثیر نمایشگاه‎های کتاب داخلی و خارجی در «بازاریابی»،  «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر (مطالعه موردی نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران، نمایشگاه کتاب فرانکفورت، نمایشگاه کتاب ابوظبی، نمایشگاه کتاب ترکیه و ….)
تاثیر و تاثر «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صادرات کتاب
جایگاه و نقش دولت/ ناشران/ اتحادیه‎ها و تشکل‎‎های نشر/ کتابخانه‎ها/ نهادهای مدنی در «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر
نسبت میان مصرف و «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر

 

محوردوم: نظام آموزش و پرورش و کتابخوانی

نسبت میان سیاست­های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور و کتابخوانی

تاثیرکتابهای درسی برکتابخوانی دانش­آموزان
نقش خانواده به عنوان یکی از ارکان نظام آموزش و پرورش درکتابخوانی کودکان و نوجوانان
نقش معلمان و کادر اجرایی مدارس و کتابدار در کتابخوانی دانش آموزان
کتابخانه­ های آموزشگاهی و ترویج مهارتهای کتابخوانی
زنگ کتابخوانی درمدارس و تاثیر آن در کتابخوانی
برنامه ­های جنبی مدارس و تاثیر آنها بر کتابخوانی
نظام آموزش و پرورش و ترویج مهارتهای یادگیری مادامالعمر
راهکارهای افزایش کتابخوانی در مدارس
مقایسه تطبیقی تاثیر نظام آموزش و پرورش برکتابخوانی در ایران با سایرکشورها

در تمامی محورها، پژوهش و تحقیق در خصوص شاخص‎ها وسنجه‎ها، آسیب‎شناسی، الگویابی وارائه الگوی بومی و ارائه راهکار و راهبرد بومی و مناسب از اولویت و اهمیت برخوردار است.